I dag gjekk første salve for ny tunnel på E134 Røldal-Seljestad på Seljestad. Foto: Steinar Kvittingen Fresvik/Statens vegvesen
Publisert: 29.09.2025 

Første salve på det som skal bli Noregs fjerde lengste tunnel

29. september blei ein merkedag for E134 Røldal–Seljestad. No har drivinga av den 12,4 km lange eitløps-tunnelen starta.

I dag trykka Ullensvang kommune sin ordførar, Roald Aga Haug, på utløysarknappen som markerte starten for drivinga av den nye Røldalstunnelen. Vegprosjektet skal gjere fjellovergangen E134 til ein meir føreseieleg reiseveg året rundt, og fjernar også 1000 høgdemeter på strekninga.

– I dag kan vi endeleg feire at vi er eit steg nærmare å gjere fjellovergangen E134 til ein tryggare transportåre mellom aust og vest, seier utbyggingsdirektør Kjell Inge Davik.

Sikkerheit i sentrum for tunneldrivinga

Den nye Røldalstunnelen blir over 12 kilometer lang, og krev difor ei eiga godkjenning etter tunnelsikkerheitsforskrifta. For å sikre trygg ferdsel for alle køyretøy, har prosjektet også prosjektert fem store, sirkulære snunisjar som er dimensjonerte for at modulvogntog skal kunne snu. I tillegg kjem to snunisjar for brøytebilar ved tunnelmunningane, som vil gjere vinterdrifta enklare.

– Dette er den lengste vegtunnelen i landet der entreprenøren sjølv har utarbeidd søknad om sikkerheitsgodkjenning. Det har vore eit krevjande arbeid, men arbeidsfellesskapet har levert eit godt stykke arbeid, skryter prosjektleiar Frode Lykkebø. 

Vegomlegging før jul

Når påhogget er klart i slutten av oktober startar entreprenøren også driving frå austsida ved Vetlehovden på Liamyrane, slik at tunnelarbeidet skjer frå begge ender.

– Utover hausten blir det viktig å finne ein god rytme i tunnelarbeidet. Boring, sprenging, sikring og utlasting må gå saumlaust for å sikre effektiv drift, forklarar prosjektleiar Frode Lykkebø.

Hausten fører også med seg endringar i vegnettet ved Liamyrane. Allereie før jul blir det vegopning med permanent omlegging av trafikken til det som i framtida skal bli Riksveg 13. Omlegginga vil sikre god trafikkflyt, også når dumparane fraktar stein ut frå fjellet.

Om prosjektet:

Prosjektet er ei totalentreprise, og omfattar prosjektering og bygging av eitløps-tunnel mellom Seljestad og Røldal med dagsoner og kryss i kvar ende. 31. mars signerte Statens vegvesen kontrakt med arbeidsfellesskapet Bertelsen & Garpestad AS og Metrostav Norge AS

Kontrakten omfattar bygging av:

  • 1,7 kilometer ny veg i dagen på Liamyrane ved Røldal.
  • 1,2 kilometer ny veg i dagen på Seljestad, samt gang- og sykkelveg på cirka 0,7 kilometer.
  • Ny tunnel mellom Liamyrane og Seljestad på om lag 12,4 kilometer.
  • Diverse konstruksjonar i tilknyting til veganlegget.

Ny veg vil gi:

  • Ei innkorting av køyrelengda på 6,4 kilometer.
  • Ny veg gir redusert reisetid på om lag 18 minutt for tyngre køyretøy og om lag 12 minutt for personbilar.
  • Ny Røldalstunnel blir cirka 12,4 kilometer, og skal erstatte dagens Røldalstunnel og Seljestadtunnelen og dei tunge stigningane i Håradalen.
  • Ny Røldalstunnel vil ha ei tilnærma flat helling.
  • Det vil bli etablert en ny og stor kolonneoppstilling på Liamyrane.

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur