Siden 2015 har Statens vegvesen oppgradert tunneler i Oslo slik at de blir tryggere for trafikantene, og oppfyller kravene i Tunnelsikkerhetsforskriften. Vålerengtunnelen er den siste Oslo-tunnelen som oppgraderes, og vil stå ferdig i løpet av sommeren 2021.

Oppgraderingen omfatter blant annet nye rømningsveier, flere punkter for uttak av slokkevann, oppgradert teknisk utstyr og brannsikring. I tillegg til de mange sikkerhetsoppgraderingene blir en del av Vålerengtunnelen forsterket. Dette arbeidet gjøres på vegne av Bane NOR, som skal bygge nye togspor over tunneltaket.

I Oktober ble E16 mellom Bagn og Bjørgo offisielt åpnet, ti måneder tidligere enn planlagt. Den nye veien i Valdres er det første CEEQUAL-sertifiserte veiprosjektet i Norge. E16 Bagn-Bjørgo er et delprosjekt i utbyggingen av ny E16 gjennom Valdres. Utbyggingen av den 11,1 kilometer lange strekningen startet 22.August i 2016. Strekningen har fire bruer, og Bangskleivtunnelen er 4,3 kilometer lang. Den har 33 nødstasjoner, to tunneler, flere havarilommer, brannventilasjon og fjernstyrtebommer. Den nye veien har en styringsramme på 1,6 milliarder 2019 kroner. Prognose for sluttkostand er ca. 50 millioner lavere enn styringsrammen.

Prosjektet E39 Svegatjørn–Rådal blir gjennomført for å bygge 18 000 meter ny hovedvei mellom Os og Bergen. Utbyggingen starter ved Svegatjørn i Os og fortsetter til Rådalen i Bergen. Prosjektet omfatter også ny fylkesvei fra kryss i Endelausmarka til Åsenvegen. Prosjektet har en totalkostnad på 6,25 mrd. kr.

Med dyktige entreprenører, rådgivere og andre fagfolk på laget står prosjektet ferdig i 2022.

Prosjektet strekker seg fra krysset Kveldsro Terrasse/Markalleen til krysset Professor Kohts vei/Gamle Drammensvei. Strekningen er ca. 1250 m lang og planområdet ligger i Bærum kommune. Prosjektet er i regi av Statens vegvesen, og hadde byggestart i 2018. Planlagt ferdigstillelse er årsskiftet 2020/2021.

Fv. 1621 Professor Kohts vei er en del av regional sykkelveg langs E18 mellom Sandvika og Oslo. Når dette prosjektet er ferdig utbygget, vil det være sammenhengende sykkelfelt på nordsiden av E18 mellom Høvik og Lysaker.

Sammen med våre dyktige entreprenører, rådgivere og øvrige samarbeidspartnere bygger vi nye Tana Bru. Brua skal etter planen settes i trafikk i August 2020. Den nye brua blir 260 meter lang og får et hovedspenn på 234 meter. Dagens E6-bru er fra 1948, er smal og har restriksjoner på maksimal tillatt aksellast.

Rv. 13 Vik - Vangsnes sikrar et utsatt parti mellom Vikafjellet og ferjekaien på Vangsnes ved Sognefjorden mot skred. Kruse Smith Entreprenør AS har bygd den 2,8 km lange Goteviktunnelen, som er hovudelementet i kontrakten. Anlegget blir bygd som ein totalentreprise, inkludert elektroarbeid. Gjennomslaget i tunnelen kom i januar 2019, etter 10 månaders tunneldriving og det går mot opning hausten 2020.

190.000 kubikk med steinmasse frå tunnelen er lagt opp i deponi i ein sidedal til Vik, for å brukast i samband med den planlagde tunnelen under Vikafjellet.

E6 Helgeland Nord-Norges største samferdselsprosjekt. Sammen med våre dyktige entreprenører, rådgivere og øvrige samarbeidspartnere bygger og utbedrer vi totalt 150 kilometer europaveg mellom Saltfjellet og Trøndelag grense. Nye E6 gjennom Helgeland gir bedre rammebetingelser for transportnæringen og sikrer alle trafikanter en raskere, mer komfortabel og ikke minst tryggere ferd langs landets viktigste samferdselsåre.

Sammen med våre dyktige entreprenører, rådgivere og andre samarbeidspartnere planlegger og bygger vi ny tunnel på Gvammen -Århus. Denne omleggingen vil korte ned avstanden på strekningen med ca. 11Km. I tillegg blir den tilnærmet flat, og dette vil til samme redusere kjøretiden for tunge kjøretøy med om lag 18 minutter.

Den korteste ferdselsåren mellom Oslo og Haugesund. Sammen med våre dyktige entreprenører, rådgivere og andre samarbeidspartnerer planlegger og bygger vi 13,2 km ny veg, hvorav 8 km firefelts veg på strekningen. I tillegg til fire tunneler, 14 bruer, 2 km støttemurer, 15 km viltgjerder, 10.000 planter og trær, 350 km med elektrokabler og 13 nye rundkjøringer. Nye E134 sikrer bedre trafikksikkerhet, forbedret fremkommelighet for alle trafikantgrupper, og kortere reisevei til Haugesund. prosjektet gir i tillegg bedre miljø, med mindre støy og luftforurensing.

Vi er stolte av arbeidet som er utført av våre dyktige entreprenører, rådgivere, og øvrige samarbeidspartnere på prosjektene Eiganestunnelen (3,7 km) og Hundvågtunnelen (6,2 km). Prosjektene inngår i det prestisjefylte Rv13 Ryfast/E39 Eiganestunnelen-prosjektet, som sørger for betydelige kortere reisevei for trafikantene. Totalt er det bygget nesten 53 km med tunnel og et av landets mest omfattende samferdselsanlegg.

Viktig ferdselsåre mellom Oslo og Bergen samt hovedforbindelse mellom Oslo og Ringerike. Sammen med våre entreprenører, rådgivere og andre samarbeidspartnere planlegger og bygger vi ytterligere 12 km på strekningen mellom Sandvika og Skaret. Nye E16 sikrer bedre trafikksikkerhet, forbedret fremkommelighet for alle trafikantgrupper, og luftforurensning, og tilrettelegger for by-og områdeutvikling i og rundt Sandvika.

Sammen med våre dyktige entreprenører, rådgivere og øvrige samarbeidspartnerer bygger vi 6,5 kilometer ny E6 i Midtre-Gauldal kommune i Trøndelag. Den nye vegen erstatter en ulykkesbelastet veg uten midtrekkverk, og som generelt har lav standard. Trafikantene kan glede seg over økt trafikksikkerhet, redusert reisetid og bedre framkommelighet når den nye vegen står ferdig.