Fire tunnelar på riksveg 7 i Måbødalen skal oppgarderast. Dei ligg i oppstigninga til Hardangervidda frå vest. Foto: Statens vegvesen
Publisert: 31.10.2025 

Lyser ut trafikksikringstiltak på riksveg 7 i Måbødalen

Tunnelane i Måbødalen skal utbetrast, før forventa trafikkauke over Hardangervidda når Lærdalstunnelen blir nattestengt neste haust. Arbeid i fire tunnelar er no utlyst.

– I samband med oppgradering av Lærdalstunnlen som startar neste haust, ventar me ei auke i trafikken på riksveg 7 over Hardangervidda. For å gjere vegen betre rusta for trafikken, lyser vi difor ut eit prosjekt for å auke trafikksikkerheita i tunnelane og generelt på strekninga, seier prosjektleiar Eirik Matre Røthe i Statens vegvesen.

Måbødalen ligg i Eidfjord kommune, og det er no lyst ut arbeid i fire tunnelar på strekninga på riksveg 7:

  • Kvernhushaugtunnelen – opna i 1983 og er 542 meter lang.
  • Måbøtunnelen – opna i 1986 og er 1893 meter lang.
  • Storegjeltunnelen – opna i 1980 og er 842 meter lang.
  • Dalbergtunnelen – opna i 1967 og er 335 meter lang.

 

Årsdøgntrafikken i Måbødalen er på cirka 1600 køyretøy, men det er stor trafikkauke på sommaren og mykje aktivitet i samband med turistme til Vøringsfossen. Tunnelane har bratt stigning på cirka 8 prosent.

Får utstyr til å avdekke varmgang

Mellom anna skal det monterast opp termoskannar som registrerer varme i bremsar og motor på tunge køyretøy. Dersom systemet registrerer for høg temperatur, skal køyretøy leiast inn på oppstillingplass for avkjøling.

Andre tiltak som skal gjerast:

  • Montering av stengepunkt, bommar og raudblink.
  • Levering og montering av naudstasjonar, naudstyreskap, rømningslys og fordelingar.
  • Montering av skilt og skiltgalger.
  • Graving av grøftar og legging av trekkerøyr.
  • Kamera ved bommar.
  • Tellesløyfe for automatisk trafikkteljing.
  • Automasjon.
  • Gatelys.

 

Vegtrafikksentralen vil få betre oversikt over strekninga når det nye utstyret er installert, med nye bommar og kamera. Per i dag finst det ikkje bommar som kan stenge vegen, dersom bilar får problem i ein av tunnelane.

Statens vegvesen forventar oppstart på arbeidet i månadsskiftet februar/mars, og første delfrist er i slutten av juni. Alt arbeid skal vere ferdig og utstyr testa før Lærdalstunnelen startar oppgraderingsarbeid i september.

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur