Select Language
  • English
  • French
  • German
  • Italian
  • Spanish
Hjem » Statnett gir Certego fornyet tillit
Statnett gir Certego fornyet tillit Foto: Certego

Statnett gir Certego fornyet tillit

Certego og Statnett har signert avtale om uttak av det siste opsjonsåret på eksisterende rammeavtale. Avtalen omfatter montasje av lås & beslag og service på Statnetts 200 lokasjoner over hele Norge.

EMNE: Sikkerhet
PUBLISERT: 26.November.2019

Statnett er systemansvarlig i det norske kraftsystemet. Dette innebærer å drifte om lag 11.000 kilometer med høyspentlinjer og 150 stasjoner over hele landet. Statnett og Certego signerte i juli 2015 en 3 års avtale med mulig opsjon på 1+1 år.

– Certego har vært en verdifull og pålitelig partner i en tid preget av mange utfordrende prosjekter og økt fokus på sikkerhet. Statnett har fornyet rammeavtalen vi inngikk i 2015 og ser frem til å fortsette samarbeidet, sier Steinar Johnsen, Avdelingsleder Anleggsanskaffelser og Etterlevelse i Statnett.

Certego har opprettet et eget dedikert serviceteam for oppdragene for Statnett, med fast prosjektleder som styrer leveransene. Så langt i avtalen har dette teamet utført 6000 arbeidstimer uten registrerte skader.

– Vi mener vår suksess med dette prosjektet har bestått av god koordinering med høyt fokus på struktur og planlegging. Vår prosjektleder har i samarbeid med faglig dyktige teknikere hos oss gjennomført oppdraget i henhold til oppdragsgivers forventninger til kvalitet og leveranse, sier Knut Willy Larsen, Salgssjef i Certego AS. Avtalen har en samlet verdi på ca. 25 millioner kroner over 5 år.

Mest Lest

Interkommunalt plansamarbeid for ny firefelts vei

Nær 52.000 tonn asfalt på ny E134 i 2018

Regjeringen satser mye på ny teknologi

Samferdselsministeren tingar framtidsbilete

Vil bygge bedre sikkerhetskultur

Bompengeinntektene fortsetter å øke tross elbilfritak

Nytt konsept for utbedring av vei

Kontraktene må forståes og utvikles

God framdrift med arbeidene på stengte baner

Vil bygge bro med åpenBIM

Jernbaneskolen skiller utdannelse for lokomotivfører og infrastruktur

Assemblin fikk rørkontrakten for jernbanehotellet i Drammen

En mer rettferdig fordeling bør komme

Vanskelig å få godkjent nye bolter

– Vegvesenet og Skanska har ikke bare latt det bli med praten om å samarbeide

Nye aktører på vei inn i bompengesektoren

Veidekke kjøper resterende aksjer i Asfaltverket Mo AS

Bygger Bybanen i Bergen 3D-modellbasert

Besøkte norskdrevet tunnelprosjekt under Atlanterhavet

Vil løse byenes utfordringer på Arendalsuka

Follobanen med dobbelt gjennomslag i tunnelen

Roser partiene for fjerning av maskinskatten

Et stort steg for trafikanten

Senter for solenergi på Herøya

210 millioner til framtidens energisystem

Norske veier blir stadig bedre – og sikrere

Det er ingen menneskerett å kjøre bil

Cramo inngår samarbeid med NRC Group

Ny milepæl for Trikkeprogrammet

Kassene som gir grønn bygate

– Vi skal lære av feilene vi gjør, men også av det som er bra

Batterier gjør skipskraner miljøvennlige

Brobyggeren som er summen av mange

2.300 medarbeidere gikk gjennom syv ulike fokusområder

Sikter mot en grønnere fremtid

Forbereder ny Skarvbergtunnel til 2021

Norsk Bergindustri 10 år

Løsning for ny E6 i Åsen?

T-banen i Oslo i verdenstoppen

Tre trebruer over den nye motorveien i Ringsaker

Det viktige vannet

Den nye generasjonen

Skredsikringsprosjekt på E136 offisielt opna

Nye Veier og AF arrangerte folkefest for 7000

Innstramming på bruk av bompenger

E6-utbyggingen er i rute

5 nordmenn til finalen i internasjonal ingeniørkonkurranse

Norges første byvekstavtale signert

Geopolymerbetonger, hva er nå det?

Verdens første fossilfrie tunnelprosjekt vant miljøpris

Finalistene i «Årets Unge Rådgiver» klare

Passer på havet

Har brøytet vei i 40 år

Tester nytt tunnelløp – med tunnelløp

Er vi rustet for morgendagens ekstremvær?

Ønsker «inflasjonsmål» for veiprising

Skal bidra til bedre vannkvalitet i Asker og Bærum

Norges første mobilpunkt er åpnet

Loftesnesbrui – Det nye landemerket i Sogndal

Kontrakt på Ny lufthavn Bodø signert

Fem forbedringsforslag for Smestadkrysset

Fornebubanen forsinket: Oslos lengste T-banelinje i tunnel vil koste mer enn først planlagt

Norske Tog øker driftssikkerheten på jernbanen med ABB-utstyr

Konsekvenser ved eventuell streik i Bane NOR

Nye anleggskontrakter i Nord-Norge

Intercityprosjekt med sårbar natur i fokus

Jernbanedirektoratet har besvart SJs klage

SINTEF gjenoppliver Veglaboratoriet

Utbyggingen av E18 gjennom Porsgrunn et godt skritt videre

Er det plass på toget?

Flere avganger og bedre mobildekning på Østfoldbanen

Ny E6 med Gemini Connected

Bedre fremkommelighet i Harstad

Beslutninger må treffes der kompetansen finnes

Arktisk jernbaneforbindelse: Styrker forbindelsen i Nord

COWI kjøper rådgivningsselskapet AnkoNova

Norges nest lengste hengebru åpner søndag

Ferjefri E39: Nytt legat opprettet for unge vindforskere som elsker livet!

Viktig milepæl i reformarbeidet nådd

Nei, 1650 ansatte i Vegvesenet mister ikke jobbene sine

Nye Veier går videre med entreprenør og rådgivere for byggingen av E6

Veien mot et smartere Bergen

Blir det en tredje rullebane ved Oslo lufthavn?

Ønsker innspill til arbeidet med E39-korridor

Sweco har vunnet prosjekt på Mindemyren

Høytflyvende rørfornying på Akershus festning

Flere møtefrie og trygge firefeltsveier redder liv

Skal bidra til å gjøre byer energismarte

Fornybar energi kan sikre isfrie og trygge bruer på vinteren

Planprogram ut på høring

Involverer innbyggerne med ny teknologi

Setter norsk ingeniørkunst på verdenskartet

Digitalisering gir godt samarbeid på E6

En velsignelse på 9,4 kilometer

Tre tilbydere videre i konkurransen om bygging av Intercity ved Eidsvoll

Korrosjon og slitasje i varme- og kjøleanlegg

Visjonen som ble et oppnåelig mål