Magne Ramlo tiltrer rollen som prosjektsjef på E18 Rugtvet–Langangen. Foto: Nye Veier
Publisert: 15.08.2025 

Endringer i prosjektledelsen på E18 Rugtvet–Langangen og E6 Ranheim–Værnes

Fra starten av august overtok Magne Ramlo rollen som prosjektsjef på E18 Rugtvet–Langangen. Han hadde frem til da vært prosjektsjef på E6 Ranheim–Værnes. Lars Bjørgård overtok rollen som prosjektsjef på E6 Ranheim–Værnes fra samme tidspunkt. Bjørgård er i tillegg prosjektsjef på E6 Berkåk–Vindåsliene.

– Nye Veier har 119 kilometer vei, fordelt på ni prosjekter, under bygging. Noen av prosjektene er helt i startfasen, mens andre nærmer seg sluttspurten. Nå skal Ramlo lose i havn utbyggingen av E18 gjennom Grenland. Dette prosjektet kjenner han godt fra planfasen. Tilsvarende har Bjørgård god kjennskap til Ranheim–Værnes, der det blir stor aktivitet de kommende årene, sier Espen Almlid, utbyggingsdirektør i Nye Veier.

Ramlo skal sluttføre arbeidet med 17 kilometer ny E18 gjennom Grenland der det bygges firefelts motorvei med fartsgrense på 110 km/t.  Prosjektet består av seks tunneler, to store broer, vei i dagen og en rekke konstruksjoner.

– Det har vært veldig spennende å jobbe med E6 Ranheim–Værnes de siste to årene. Jeg skulle gjerne ha fulgt det videre, men da jeg fikk spørsmål om å overta prosjektet E18 Rugtvet–Langangen, var det også naturlig for meg å takke ja til det. Spesielt siden jeg kjenner prosjektet godt fra da jeg hadde ansvaret for hele E18-porteføljen i Nye Veier. Nå gleder jeg meg til å arbeide sammen med en meget kompetent prosjektorganisasjon og videreføre det gode arbeidet som er gjort så langt, sier Magne Ramlo.

I Trøndelag skal Lars Bjørgård skal ferdigstille 23 kilometer med ny E6 mellom Ranheim og Værnes, der det bygges firefelts motorvei med midtdeler, doble tunnelløp og fartsgrense på 100–110 km/t.

– Jeg ser frem til å ta fatt på oppgaven med å ferdigstille E6 Ranheim–Værnes, sammen med et solid prosjektteam i Nye Veier og med Hæhre som entreprenør. Hæhre er en entreprenør vi kjenner godt fra bl.a. fra utbyggingen av Kvithammar–Åsen, og som vi er sikre på vil bidra til å ferdigstille prosjektet på en god måte.  Jeg kjenner prosjektet svært god, da jeg også var involvert i byggen av Ranheim–Værenes i 1988–96, sier Lars Bjørgård.

Morten Klokkersveen, som var prosjektsjef på E18 Rugtvet–Langangen, slutter i Nye Veier og begynner i ny jobb som prosjektleder for ny fastlandsforbindelse fra Færder til Tønsberg. Fastlandsforbindelsen er et delprosjekt i Bypakke Tønsberg-regionen.

Email
Kopier link
Del med

Jobb

Se alle ledige stillinger her
Hold deg oppdatert med nyhetsbrev fra Samferdsel & Infrastruktur