Den korteste ferdselsåren mellom Oslo og Haugesund. Sammen med våre dyktige entreprenører, rådgivere og andre samarbeidspartnerer planlegger og bygger vi 13,2 km ny veg, hvorav 8 km firefelts veg på strekningen. I tillegg til fire tunneler, 14 bruer, 2 km støttemurer, 15 km viltgjerder, 10.000 planter og trær, 350 km med elektrokabler og 13 nye rundkjøringer. Nye E134 sikrer bedre trafikksikkerhet, forbedret fremkommelighet for alle trafikantgrupper, og kortere reisevei til Haugesund. prosjektet gir i tillegg bedre miljø, med mindre støy og luftforurensing.
Prosjektet omfatter bygging av ca. fem kilometer ny riksveg på strekningen Besteland–Helle i Valle kommune. Arbeidet har blant annet
Les merEksisterende Støylsnestunnelen, som ligger i Sunnfjord kommune i Vestland fylke, blir forlenget med om lag 6,5 km ny tunnel
Les merTunnelene inngår på E16 i Aurland kommune i Vestland fylke. Gudvanga-tunnelen med 11.428 meter regnes som et av Norges
Les merSambandet Hjelmeland- Nesvik- Skipavik er en del av riksveisambandet. Sambandet er utpekt som første i Norge med hydrogen-elektrisk drivstoff.
Les merHaumyrheitunnelen er en eksisterende toløps tunnel på 350 meter som ligger like øst for Topdalsfjorden ved Varoddbrua. Tunnelen ble
Les merSiden 2015 har Statens vegvesen oppgradert tunneler i Oslo slik at de blir tryggere for trafikantene, og oppfyller kravene
Les merI Oktober ble E16 mellom Bagn og Bjørgo offisielt åpnet, ti måneder tidligere enn planlagt. Den nye veien i
Les merProsjektet E39 Svegatjørn–Rådal blir gjennomført for å bygge 18 000 meter ny hovedvei mellom Os og Bergen. Utbyggingen starter
Les merProsjektet strekker seg fra krysset Kveldsro Terrasse/Markalleen til krysset Professor Kohts vei/Gamle Drammensvei. Strekningen er ca. 1250 m lang
Les merSammen med våre dyktige entreprenører, rådgivere og øvrige samarbeidspartnere bygger vi nye Tana Bru. Brua skal etter planen settes
Les mer